Hz. Muhammed' in Tek Mucizesi Kuran' dır.

Mu‘cize kelimesi Kuran' da geçmez, sözlükte “bir şeye güç yetirememek” anlamındaki acz kökünden türeyen mûcizin (âciz bırakan) isim şeklidir.

Olağanüstülük anlamında mucize kelimesi yerine Kuran' da "ayet" kelimesi  geçmektedir.

Rabbimiz, Kuran' da ki ayet kelimesini kendisinden başka kimsenin yapamadığı şeyler için kullanır diğer bir ifadeyle ayet; Allah' ın imzasıdır.

Kuran' da ayet kelimesi ile 3 kavram anlatılır;

1-İndirilen ayetler; (Kuran), 

2-Yaratılmış ayetler; 

Fussilet suresi 53'üncü ayeti;

"Onlara, çevrelerinde ve kendilerinde olan ayetlerimizi göstereceğiz Sonunda onun (Kur’ân’ın) tümüyle gerçek olduğu, onlar için net olarak ortaya çıkacaktır. (Onlar itiraf etmeseler de) Rabbinin her şeye şahit olması yetmez mi?"

Ayette görüldüğü üzere; kendimiz ve mikro/makro alem de bir ayetiz;  ayakta durmanızı sağlayan canlı kemik ve kas dokumuz, yıldızlar, kırmızı gelincik çiçeği birer ayettir. Bu yaratılmış ayetleri önyargısız bir şekilde herkes kendi ölçeği ya da bilimin bildirdiği kadarıyla anladığında bunları ancak  her şeye bir ölçü koyan (kadir) bir Yaratıcının yapabileceğini kavrar.

3-Mucizeler

Araf suresi 133' üncü ayeti Firavun' a ve zalim Mısır yönetimine karşı Musa peygambere verilen 9 ayetten (mucizeden) bahseder.

"Bunun üzerine onlara su baskınını, çekirge, kımıl zararlısı, kurbağa ve kan afetini ayrı ayrı mucizeler (ayetler) olarak gönderdik. Yine de büyüklük tasladılar ve suçlular topluluğu haline geldiler."

Sorumuz şu; Nebimiz Muhammed aleyhisselama mucize verildi mi?

Cevabı yine Muhammed peygamberin elçi/resul olarak bize tebliğ ettiği ayetlerde arayacağız;

Yunus Suresi 20' inci ayet; "(Kafirler) Diyorlar ki: “Ona Rabbinden bir mucize (ayet) indirilseydi ya!"

Muhammed peygambere Musa, İsa, Salih peygamberlere verildiği gibi mucize verilmediğinden, kafirler akıllarınca Muhammed aleyhisselamı "madem peygamberim diyorsun diğer peygamberler gibi mucize göster bakalım" diye sıkıştırıyorlardı hatta bu yüzden az kalsın nebimiz kendisine indirilen vahyin bir kısmını terk edecek duruma gelmiştir ama Allah burada peygamberine uyarıyı yapıyor, mucize vermenin Allah' ın elinde olduğunu, Muhammed aleyhisselamın sadece bir uyarıcı olduğunu kendisine hatırlatıyordu. 

Hud Suresi 112' inci ayet şu şekildedir;

"Ona bir hazine indirilseydi veya beraberinde bir melek gelseydi ya! (yine mucize istiyorlar gördüğünüz gibi)” demeleri yüzünden sana yapılan vahyin bir kısmını terk edecek gibi oluyorsun,  bu da senin göğsünü daraltıyor. Halbuki sen yalnızca bir uyarıcısın. Her şeye vekil olan Allah’tır".

 Rabbimiz Enam suresi 35' inci ayette şöyle buyurmuştur.

"Onların yüz çevirmeleri sana ağır mı geliyor! Öyleyse hadi bakalım, gücün yetiyorsa yer altına inen bir delik veya göğe doğru bir merdiven bul da onlara bir mucize getir. Tercihi (insanlara bırakmayıp) Allah yapsaydı elbette onları doğru yolda toplardı. O halde sakın cahillik edenlerden olma"

İsra suresi 90-93 üncü ayet şu şekildedir;

"Dediler ki: “Bize yerden bir pınar fışkırtıncaya kadar (mucize istiyorlar) sana asla inanmayacağız! 

Yahut hurması ve üzümü olan bir bahçen olmalı, onların arasından da nehirler fışkırtıp akıtmalısın (mucize istiyorlar)

Ya da iddia ettiğin gibi gökyüzünü üstümüze parça parça düşürmelisin veya Allah’ı ve melekleri karşımıza getirmelisin!"(mucize de geçildi bize direk Allah' ı göster diyorlar)

Muhammed peygamberin tek mucizesi vardır; Kuran

Peki bu kitabın nesi mucize, altı üstü kitap dediğinizi duyar gibiyim;

Ankebut suresi 50 ve 51' inci ayetler şu şekildedir;

"Ona (Muhammed' e)  Rabbinden mucizeler indirilseydi ya!” dediler. De ki: “Mucizeler sadece Allah katındandır. Ben yalnızca açık bir uyarıcıyım, Kendilerine okunan bu kitabı (Kuranı) sana indirmiş olmamız (mucize olarak) onlara yetmiyor mu? Bu kitapta, inanıp güvenen bir topluluk için kesinlikle bir ikram ve akılda tutmaları gereken bilgi vardır."

Muhammed aleyhisselamın mucizesi Kur­‘an-ı Ke­rim’dir. Kur’an ile tanışan herkes onu ge­tirenin elçi olması gerektiğini anlar. Çünkü o, in­sanın yazabile­ceği bir kitap değildir. Bu, tıpkı İsa aleyhissela­mın Allah’ın izniyle ölü­leri diriltmesi, kuş heykeli yapıp Allah’ın izniyle üfü­rünce canlı hale gelmesi; Salih aley­hisse­lamın devesi gibi hiç bir insanın benzerini yapamayacağı bir muci­zedir. Ama o kuş uçup gider, dirilen kişi tekrar ölür ve deve kesilirse bunlar ondan sonra ge­lenler için mucize olma özelliğini yitirmiş olur. Kur’an-ı Kerim’in mucizeliği ise süreklidir. Onu dün­ya­nın neresinde, kim ne zaman okur ve manasını anlarsa onun bir mucize olduğunu ve onu geti­ren kişinin Allah'ın elçisi ol­ması gerek­tiğini kavrar. 

Al­lah Teâlâ Kur’an'ı koru­mayı bizzat üst­lendiği için onun mucizeliği kıya­mete kadar devam edecektir. Kur’an var oldukça Muhammed aleyhisselamın Allah'ın elçisi olduğuna inanma mecburi­yeti de var olacak ve yeni bir elçiye ihtiyaç kal­mayacaktır. Muhammed aleyhisselam öldüğü için onun tebliğ ettiği ayetler olan Kuran bizim aramızda yaşayan elçidir/resuldür.

Kuran' ın nasıl bir mucize olduğuna ilişkin blogumda yer alan "Kuran' ın ilahi kelam olduğunun delili nedir" konulu yazıma bakabilirsiniz.

Peki Allah neden hayatın olağan akışına ters doğa olayları gibi mucizeleri önceki nebilere vermişti de Muhammet Peygambere vermekten vazgeçmiştir?

İsra 59' uncu ayet şu şekildedir; 

"Mucizeler göndermekten bizi alıkoyan tek şey, öncekilerin onlar karşısında yalana sarılmış olmalarıdır. (Salih’in kavmi) Semûd’a gerçeği gösterir şekilde bir dişi deve vermiştik; ama onlar ona karşı yanlış yapmışlardı. Bizim mucizeler göndermemiz, sadece korkutmak içindir"

Peki Allah, madem insanların ilerde ne yapacaklarını biliyor ama nasıl oluyor da Allah bir uygulamasından vazgeçebiliyor dediğinizi duyar gibiyim, insanların gelecekteki tercihlerini bilen biri, bir husustan vazgeçebilir mi? Mantıken mümkün mü? Bu konuda ilgili ayetleri de ilerde yazacağım inşallah

Önceki kavimlerin helak edilmesine sebep olan günah, onların kendilerine gönderilen mucizelere rağmen nebilerine iman etmemeleridir; çünkü mucizeler, nebiliğin kesin delili olarak verilmiştir. Allah, bu sebeple son nebi olan Muhammed aleyhisselama diğerlerine verilenler gibi bir mucize vermemiştir. Verseydi o mucizeyi gördüğü halde inanmayanların da toplu olarak yok edilmesi gerekirdi. Böyle bir mucize yerine Allah, kendisi ve insanlar üzerindeki etkisi hem kalıcı hem de mucizevî olan Kur’an-ı Kerim’i göndermiştir.

Kuran' a aykırı olarak Muhammed peygambere bu kadar mucize atfedilmesinin sebebinin şu olduğunu düşünüyorum; Peygamber elinden su fışkırtacak, ayı ikiye yaracak ki, insanları Allah ile aldatanlar kendilerini keramet sahibi, aynı anda bir çok yerde olabilen, kılıç işlemeyen, depremi durdurabilen, Allah' ın kendilerine kitap yazdırdıkları kişiler olduğuna inandırabilsin.

Buraya kadar sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurana Göre Kadınları Dövecek Miyiz Yoksa Tavlayacak Mıyız

Kader açısından her ne kadar kendi fiillerim sonucu olsa da cehenneme gideceğimi bile bile yine de benim yaratılmam şefkatli bir Tanrı ile uyuşur mu?

Oruç ile İlgili Doğru Bildiğimiz Yanlışlar